dimecres, 7 de desembre del 2016

Via Reserva al Pic del Martell

Via Reserva al Pic del Martell, Garraf (V+, 125m)
6/12/16

Quedo amb la Neus aprofitant que és festiu (no sé de què..), i anem a la zona del Pic del Martell, al Garraf, on fa temps que volíem anar. A partir d'una primera tria de quatre vies, ens decidim finalment per la Reserva (V+, 125m), que és una de les clàssiques del sector.

Informació d'interès:

Roca: calcària.
Equipament: semi-equipada amb parabolts, claus i un pont de roca.
Material necessari: 10 cintes i un joc de tascons i/o friends, també baga per pont de roca.
Orientació: est.

Després de deixar el cotxe a l'aparcament, just davant del mar, ens endinsem a la muntanya per un sender ple de pedres. Cal vigilar no pujar massa, i seguir en direcció una mica cap a la dreta, intentant seguir les fites, per no desviar-nos del camí. Travessem una carena i tornem a descendir, ja encarant-nos als peus de la paret que comença a alçar-se. Després de passar la cova dels Bombers, comencem a trobar les vies llargues, la majoria marcades a la paret amb una inscripció de color vermell. Una mica més avall trobem la zona que és el nostre objectiu.

Primer passem la via Mutant World, la més fàcil, però que ens sembla interessant, on ja hi ha cordades esperant per pujar. També hi ha la Chumy Chumez, una mica més difícil (6a), i a la dreta de la nostra la Eucaliptus (V+). Nosaltres, però, escollim la Reserva, que té bona pinta pel grau i els metres.

Podem veure la ressenya d'Escalatroncs:

Ressenya de la via Reserva a Escalatroncs
Trobem fàcilment la via, té el nom marcat en lletres grans i el terreny és molt identificable amb la ressenya.

L1 (V, 35m): començo el primer llarg, superant una petita panxa amb un pas dret, havent xapat el primer parabolt. Un cop dalt la via se'n va cap a l'esquerra seguint les millors preses. Com que no hi ha cap expansió, col·loco un friend. Uns metres més amunt segueix en direcció a la dreta, en diagonal, on ja trobo un clau i més amunt un parabolt. Segueix un tram recte per una fissura amb bones mans, i col·loco un friend abans de fer un flanqueig a la dreta, abans de xapar la última expansió i superar una petita lleixa per muntar la reunió, bastant còmoda.

La Neus al primer llarg
L2 (V+, 30m): li toca a la Neus encarar-lo, el que és un dels llargs més bonics de la via. Comença cap a l'esquerra, on col·loca un tascó, i seguidament puja per un diedre, fins arribar a un sostre, on col·loca un friend i un tascó. Superant-lo per l'esquerra i un cop a dalt, després de col·locar un tascó, flanqueig a la dreta sota un altre sostre, que se supera per la dreta, on utilitzem un parabolt per assegurar el pas. Pas atlètic dret i una mica a l'esquerra, segueix uns quants metres fins a la reunió. Un llarg excepcional.

Vistes a la muntanya de davant
L3 (V+, 30m): de nou em toca a mi muntar el llarg, que va bastant recte, tot i fer alguna ziga-zaga, fins a arribar en lleugera tendència a la dreta, fins a una placa amb un pont de roca (i un tascó que no hem trobat). Una mica més amunt hi ha un extraplom, assegurat amb una expansió, que se supera amb un pas atlètic, però curt, amb mans en escletxes una mica rentades. Un cop superat una mica a la dreta i després a l'esquerra per terreny amb molta vegetació, reunió en un replà molt còmode.

Vistes a Les Botigues de Sitges i el mar

L4 (IV, 30m): la última tirada resulta bastant de tràmit, per terreny molt herbós amb ressalts, però amb una placa entremig que se supera amb adherència, que li acaba de treure el suc a aquesta bonica via. Després de passar la reunió original, la Neus puja uns metres més per muntar una R més còmoda.

R4 amb friend i 2 ponts de roca, made in Neus

En resum, ens ha semblat una bonica i entretinguda via en aquesta generosa roca calcària, que no està tan sobada com ens pensàvem prèviament, i que ens ha deixat ganes de tornar-hi en una altra ocasió, per fer més vies. També remarcar les possibilitats d'autoprotecció que ofereix (en el segon i quart llarg només hem utilitzat un parabolt dels existents), cosa que la fa apta per practicar la col·locació d'asseguradors flotants.

1. hola ,sabeu que esta prohibit escalar desde la via mutant world ,os ho comento perque no tingeu problemes amb els guardes forestals.salutacions .sergi .Alella

1. Hola Sergi! Desconeixia aquesta prohibició. Quin és el motiu? Pots aportar la informació pública on ho digui? Gràcies!

2. hi ha un cartell al parking que indica la prohibicio,pero no pas el motiu!! vigileu per no tenir problemes,que disfruteu!!