dimecres, 13 de juny del 2018

Via Boy-Roca a l'Elefant

Via Boy-Roca a la Trompa de l'Elefant (Sant Benet, Montserrat)
6a+, 140m

8/6/18

Feia molt de temps que volia fer aquesta via, però mai trobava el moment adequat. Avui, finalment, amb el Situ hi hem pogut anar i gaudir com mai d'aquest bell racó de Montserrat.

Característiques i informació general

Oberta per J. López (Boy) i M. Roca (abril 1960)
Dificultat: 6a+
Llargada: 140 metres
Equipament: equipada amb parabolts
Material necessari: 16 cintes exprés
Orientació: Sud
Grau d'exposició i compromís: Exposició alta, compromís baix
Valoració: Boníssima
Temps emprat: 3:00 hores

Aparcament i aproximació: deixem el cotxe al Monestir, i anem a buscar el camí de les Escales dels Pobres, un cop a la Plaça de Santa Anna seguim a la dreta cap al Refugi de sant Benet. Hi arribem i seguim cap a la dreta, passem una porta de pedra i després el camí es bifurca i seguim per l'esquerra. Pugem fent girs i tronem una nova bifurcació amb un corriol poc marcat que ens porta a la Trompa de l’Elefant. La via s’inicia a la part més alta de la base de la Trompa (?).

Ressenyes

Podem trobar la ressenya al blog d'Escalatroncs, entre d'altres.

Ressenya d'Escalatroncs

Descripció de la via

La via consisteix en cinc tirades, bastant ràpides de fer, la majoria de grau baix, excepte la tercera, on trobarem la major dificultat de la via. Els altres llargs, tot i que exposats pel poc equipament que trobem, són fàcils, i la via en general és una magnífica excursió a aquest espectacular monòlit tan característic de Montserrat.

1a tirada (IV, 50m): comencem a grimpar per la part més baixa de la trompa, en lleugera tendència cap a la dreta, buscant el terreny més tombat i els còdols més grans. Algun pas més fi, anem fent, i poso un merlet. Arribo a la fissura de l'esquerra i me n'adono que he anat massa cap a l'esquerra, i he de flanquejar uns metres per atènyer l'únic parabolt de la tirada, just uns metres abans d'arribar a la reunió. He fet pràcticament 60 metres de corda. Potser s'ha d'iniciar la via des de més a la dreta de la paret, uns metres més amunt.

2a tirada (IV+, 30m): hi va el Situ, en una tirada molt agradable, amb còdols enormes i una mica tombada, molt agraïda de fer.

3a tirada (6a+, 25m): finalment arribem a la cirereta del pastís, que faig jo. Comença fàcil, i poc a poc es va posant vertical, però les preses no desapareixen en cap moment, buscant a banda i banda de la línia, i anant xapant gairebé totes les expansions et canses força. A la panxa he arribat força inflat, però he trobat bon canto i he seguit amunt, quan ja es torna a redreçar. Una tirada espectacular, de continuïtat però que et posa molt a to, i tot i l'excés de parabolts hi trobem ambient.

4a tirada (L4 + L5, IV+, 40m): enllacem els dos llargs de sortida en un, fins al cim, per terreny fàcil i agradable, amb còdols espectaculars.

Descens: grimpem fins al cim i desgrimpem per la banda oest, fent un petit saltet, i després per l'estret canal. Seguim baixant fins a un pla i seguim descendint cap a l'esquerra, fins a trobar el camí de sant Salvador, cap a l'esquerra, passant per l'ermita i després ja trobem el camí de tornada.

Valoració general

Una via 5 estrelles, una gran clàssica de Montserrat per l'indret on es troba, per la qualitat de la roca, i pel repte d'encadenar en lliure la tercera tirada, aconseguit! I amb unes vistes increïbles a la Mòmia i a les zones veïnes.