dijous, 15 de juny del 2017

Via Viatge Apatxe a La Pastereta

Via Viatge Apatxe (6b, 143m) a La Pastereta (El Clot de la Mònica, Montserrat)
14/5/17

Característiques i informació general

Oberta per Joan Vidal (2010)
Dificultat: 6b en lliure, 6a obligat
Llargada: 143 metres
Equipament: equipada amb parabolts. Reunions rapelables
Material necessari: 11 cintes exprés
Orientació: Nord-Est
Grau d'exposició i compromís: Baix
Valoració: Molt bona

Aparcament i aproximació: podem deixar el cotxe al pàrquing de la Vinya Nova, i fer l'aproximació fins al desviament a l'esquerra cap al Clot de la Mònica, seguint les marques blaves. Ens desviem a la dreta en direcció al costat oest de La Pastereta. Seguim amunt en paral·lel a la paret fins que trobem un trencall que ens porta fins al peu de via, amb l'ajuda d'alguna corda. Aquest últim tros curt però intens.

Ressenyes

Ressenya d'Escalatroncs

Ressenya d'El Príncep de les Maduixes

Descripció de la via

Faig cordada amb la Clàudia, i decidim que començaré jo i ens anirem encadenant en les següents tirades. És matí i esperem tenir ombra durant tota l'ascensió.

Traçat aproximat de la via Viatge Apatxe

1a tirada (IV, 40m): grimpada de tràmit per accedir a la gran placa. Trobem una expansió al mig i també podem llaçar una savina. Anar amb compte.

2a tirada (V+, 30m): continua cap a l'esquerra, per una bona placa que a poc a poc es va redreçant, amb bon cantell però tècnic, i un passet més fi abans d'arribar a la reunió, que la Clàudia resol sense problemes.

3a tirada (6a, 18m): la següent tirada és recta i curta, però matinguda, amb passos més aviat fins de mirar-s'ho bé, però molt equipada. De tant en tant es troba algun bon canto, que et deixa respirar, però de seguida ja s'arriba a la reunió, en una petita lleixa.

4a tirada (V+, 30m): sortida un xic complicada, de confiar i xapar la següent expansió. Poc a poc es va tombant i acaba en una grimpada fàcil fins a la reunió de la última tirada, molt còmoda.

5a tirada (6b, 25m): última tirada física i de pila, que es va desplomant i on has d'anar navegant fent ziga-zaga per trobar les expansions i els bons cantos, que són abundants. Poc a poc he anat fent, descansant quan he pogut en les millors bústies. Important posar una cinta llarga a la xapa que queda més a la dreta, per evitar el fregament. La última expansió l'he vist molt tard i ja sortia del desplom i no l'he xapat. Alegria màxima a l'arribar a reunió, amb els avantbraços ben inflats, una gran satisfacció, una tirada brutal.

Descens: la via es pot baixar rapelant, però nosaltres hem preferit tornar caminant. Cal seguir pujant cap amunt i a l'esquerra, intentant seguir un camí que a voltes es desfà. Bastanta estona fins a trobar un corriol evident que baixa cap a l'esquerra. Una mitja hora mínim fins a baix de tot.

Alegria al cim de la via

Valoració general

M'ha semblat una via boníssima, molt variada, contínua, amb llargs de dificultat intercalada, alguns més de placa, altres més de canto amb desplom, i altres que et permeten descansar entremig. Aproximació i tornada senzilles. I amb molt bona companyia, que és el millor. Ambient molt bo, i la gran placa de La Pastereta és impressionant, i amb ombra tot el matí, ideal pels matins d'estiu o les tardes d'hivern (?). Dóna temps de completar amb alguna altra via de la paret, fins i tot. Cada cop posant-nos reptes més exigents, i superant-los! El premi: un cus-cus al Granada ;)