dimarts, 17 d’abril del 2018

Via Alta Tensión al Càmping

Via Alta Tensión al Càmping (Montserrat)
6a, 85m

12/4/18

Característiques i informació general

Oberta per Marcel Millet (1983)
Dificultat: 6a
Llargada: 85 metres
Equipament: equipada amb burils, espits i algun parabolt
Material necessari: 12 cintes exprés
Orientació: Est
Grau d'exposició i compromís: Baix
Valoració: Molt bona
Temps emprat: 2:00 hores

Aparcament i aproximació: deixem el cotxe al Monestir, i anem a buscar el camí de Sant Joan, fins que agafem el corriol que duu al mirador de Fra Garí (indicat), passant per sobre de l'Esperó del mateix nom i veiem un corriol poc fressat que puja, abans d'arribar a la Granota. 15 minuts.

Així ens hem trobat el Monestir aquest matí

Ressenyes

Podem trobar la ressenya al blog d'Escalatroncs, entre d'altres.

Ressenya d'Escalatroncs

Descripció de la via

La via consisteix en tres tirades, bastant ràpides de fer, però ben diferents totes elles. Diedre i placa la primera, travessa tècnica de 20 metres la segona, i placa tombada amb roca a controlar la tercera, fan una via interessant i diferent.

1a tirada (V, 30m): la via comença a una petit mur tombat de roca gris fosc, on trobem un buril. S'hi posa el Situ, amb determinació. Uns metres més amunt hi ha un cordino desgastat, i de seguida ja trobem la primera xapa, quan comença el diedre. La primera part seguim pel diedre, i a la meitat passem a la placa de l'esquerra. Tirada entretinguda i amb bona roca.

Inici de la via

2a tirada (6a, 20m): poc a poc la boira s'ha anat esvaint, i em poso a fer la segona tirada, que impressiona perquè és tot en travessa cap a la dreta, 20 metres de flanqueig, assegurat amb burils. Els primers metres són senzills, amb algun pas llarg i tècnic, on se m'ha trencat un tros de roca a la mà esquerra.  Vigileu la roca, en algun punt es pot desfer. A partir d'aquí he anat una mica tens. Segueixo fins arribar a una bústia enorme, molt amunt, i aquí la cosa es complica: o segueixes fent un pas moolt llarg, o baixes a buscar uns bons peus. Però jo ja estava a dalt i no podia baixar, així que he seguit fent un pas tan llarg que m'he hagut d'agafar un moment a la cinta, i després ja he pogut agafar bones mans. Ja s'arriba a l'esperó i ens queda un pas també delicat i amb ambient, fins a la reunió. Podem escollir entre tres, cadascuna més segura.

3a tirada (V+, 35m): finalment queda la última tirada, on la roca s'ha de controlar, ja que es veu una mica solta, i hi ha algunes lajes a controlar. Avui, per més inri, la roca estava mullada de les pluges dels dies anteriors, i encara hem hagut de vigilar més, sobretot el Situ, que anava de primer. Tirada més llarga, fins arribar a dalt.

Tercera i última tirada

Descens: per baixar hem d'acabar de pujar fins al cim fent una grimpada pel costat dret, i després trobem la torre elèctrica caiguda i baixem per la dreta fins a una petita vira, on trobem un tram de cordes una mica desgastades que ens porta fins al ràpel de la via del Cargolet. Un ràpel de 50 metres.

Foto-cim!

Valoració general

Una via diferent i entretinguda, sobretot la primera tirada, molt agradable, i la segona tirada, emocionant i exigent. La tercera, tot i ser bastant més dolenta, no li resta interès a la via. Es pot combinar amb altres vies, en el nostre cas volíem fer-ho amb El Cargolet, però la roca mullada ens ha fet desistir.